söndag 8 juli 2012

Tittskåp modell dop

Tänkte göra lite tittskåp i sommar, vi får se hur mycket jag hinner.
Dels har jag ju mitt eget tittskåp vävstugan, där är jag på gång med ytterväggarna, bilder kommer.
Dels så har jag börjat med två små tittskåp modell dop. Ett blir åt det rosa och det andra åt blått.
När de är klara kommer de att säljas.
Ni är välkomna att följa arbetet här på bloggen. Kom gärna med ideér och tips.

Are making some roomboxes this summer.

Tittskåpen är inköpta på Panduro, de har lagom små skåp
för dopskåp. Här har jag klippt till tapeter.

Färdigblandat tapetklister.
Används som vanligt tapetklister.
Jag grundmålar obehandlat trä, slipar det och
penslar sedan ett lager med tapetklister på väggarna.
Sedan penslar jag tapetklister på tapeterna, vik ihop dem och låt svälla.
Ev behövs lite påfyllning av klister längs kanterna.
Sen är det bara att smacka dit dem. Jag använder
en torr lite bredare pensel och stryker ut tapeten på väggen.

Det blå skåpet är tapetserat. Nu återstår att se om bubblorna
försvunnit när jag kommer till jobbet på måndag.

1 kommentar: