onsdag 21 maj 2014

Mer om panel

Igår gick jag runt SkalaMinimals lokal för att hitta vad jag gjort för olika slags panel.
Tog några fotografier.

Här är lite tips på olika sätt att göra panel

Panelen i mitt familjen Addamsskåp är gjort med kartong och
Taket är också papp i botten och sedan lister.

Tittskåpet står halvfärdigt.
En vacker dag kanske jag tar tag i det och gör färdigt.

Panelen i Addamsskåpet

Panelen i lantköket är veckad kartong
Panelen i skåpdörrarna är en profilerad list


Takpanel i lusthuset
Gjord av furulist som är limmad med lite mellanrum
för att täcka skarvarna har jag använt en dekorlist

Väggpanelen i lusthuset

Lockpanel utanpå hus
Här har jag använt en smal furulist

Pärlspont på ett skafferi, gjord på kurs hos SkalaMinimal
Här har en smal profilerad list använts

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar